2013. április 10., szerda

Kiralylanyok es Bang Szappan Jaj

A gyermekkor nagy baratsagai, amikor sulve-fove egyutt toltetek minden idot. Emlekszel meg erre? Hu, de jo vooooolt! S ezek a napok most kicsit megismetlodtek, megpedig Thaifoldon! Erkezett ugyanis Veszprembol (es Londonbol) az erosites, Tundi es Agi (Kiraly tesok) szemelyeben. Mekkora ajandek volt ez!

idiotak 1

Nehany nap Bangkok es a mar ismeros tetoteraszon atbeszelgetett este utan negyesben vettuk celba Del-Thaifold egy pontjat. Mivel Kuala Lumpurbol van repjegyunk Londonba (apr. 22.), igy kalandozasunkat e nagyvaros iranyaba folytattuk. Igazabol azt sem tudtuk hova megyunk, kevesbe turistas, nyugodt helyet kerestunk, s egy irodaban ajanlottak Bang Saphan Yai-t. Meg a nevet sem tudtuk megjegyezni, igy kereszteltek at a csajok a szamunkra sokkal ertelmesebb bang szappan jaj-ra.

idiotak 2

Ez ido tajt del fele nehez vonatjegyet venni. Ezt nem gondoltuk volna, hogy iskola szunetben ekkora tomegek mozognak. Ebbe az iranyban masfajta a kozlekedes, mint amit Chiang Mai fele tapasztaltunk. Az elit utazast elfelejthettuk. Jokora kesessel kezdtunk, mar a palyaudvaron zurzavarral es kapkodassal. Az utazokozonseg is egyszerubbnek tunt, feltunoen sok volt a fejkendos leany es asszony (del-thaifold elindult az elmuszlimosodas utjan). Ami plusz elmeny volt, az arusok szines kavalkadja. A gyakori allomasokon mindenfele erdekesseggel erkeztek, egytaletel, gyumolcs, edesseg, italok nagy valasztekban - tobbszor csak talalgattunk, vajon ez mi lehet? Semmi se volt tularazva. Szomszedasszonyunk megismertette velunk a rozsaalmat, piros tulipanra hasonlito, ledus, mersekelten edes gyumolcs. Utana napokig ezt ettunk. Mast is koszonhetunk neki, megnyugtatott, Malaysiaban mar vege a minden napos monszunnak. Jessz! Jo az irany.

Viragszal mindenhol jol erzi magat

A vonatrol este fel 10-kor szalltunk le, de elotte meg 2 orat altattak bennunket (a halokocsis jegy 570 baht/fo). 5 percen belul mar egy hotelban voltunk, a helyiek kedvessege, segitokeszsege itt tenyleg kikerulhetetlen. Ez meg csak a varos volt, ahol egyet kenyszerbol megaludtunk, mivel a part kb. 7 km-re van. A szobak kivaloak voltak (kis koli filing hatalmas szobakkal, valaha luxus lehetett). Masnap a varosban tett reggeli beszerzo kor utan a hotel tulaja vitt vegig a parti lehetosegeken. Ezert mar fizettunk, de jobban jartunk igy is. Tomegkozlekedes nincs, taxikent pedig motortaxik mukodnek. Ehhez viszont tul sok csomagunk volt.

vonatallomas bang szappan jaj-ban

Gyorsan megtalaltuk a helyunket, kozvetlen a tengerparton, Lola bungalow (300 baht/ej).

a nagy fa arnyekaban

balatoni kamping filing tobb homokkal

A hely tenyleg olyan volt, ahogy az irodaban leirtak. Nem volt egy nagy dobas, de egy ido utan a part atmoszferaja magaval ragadott bennunket es kimondott szepnek lattuk. Nyugalom, beke, negyzetkilometerenkent 2-3 ember, tobb kilometeres, hosszu tengerpart, hullamok, forro homok, soha nem tapasztalt melegsegu tengerviz. Lagyan simogat. A parton a 20-30 centis vizben termalozni is lehet, a hullamgepert sem kell fizetni. Angol, francia, nemet felnyugdijas egykori hippik jonnek ide kitelelni. A csend szinte tapinthato. A befektetok meg nem fedeztek fel, igy meg eredeti mivoltjat adja.

tapinthato?

tomegek a parton

a banyan fa arnyekabol

Valoszinu itt van a vilag egyik legolcsobb tengerparti etterme. Thaifoldi viszonylatban jo menuvel, erzekelhetetlen arakkal. A turistak es a helyiek is eszmeletlen kedvesek. Csodalatos delutanokat toltottunk az etteremben a tengert bamulva es jokat beszelgetve. Egykori Balaton filing jutott mindannyiunknak eszebe. Tudjatok, meg abbol az idobol...

innen szeretem

Mivel a Kiralylanyok csak nyaralasidonyire jottek, ket nappal kesobb elvitte oket egy minivan a kozeli csodas szigetek vilagaba (Koh Tao, Koh Samui). Mi Malaysia fele vettuk volna az iranyt, azonban egy hetre elore sem volt mar szabad alvos helyjegy. Igy bekenyszerultunk a harom nappal kesobb indulo masodosztalyu ulos vagonba. Ezzel is csak Hat Yai-ig (thai hatarvaros) jutottunk. Mikor elindultunk, szivunk szerint meg egy hetet eltoltottunk volna a nyugalom parton. Utazasunk alatt ez volt az elso ilyen erzes. Eddig mindig akkor tudtunk tovabballni, amikor betoltekeztunk a hellyel.

bamulni a tengert

A vonatjegy beszerzesehez be kellett mennunk a varosba, ezert ismet motorra kellett ulnunk. Igy Myanmar utan Viragszalnak ujbol le kellett kuzdenie felelmet. Herceg ment egy gyakorlo kort a motoron, majd magabiztosan behajtottunk a varosba, ahol a piac sem maradhatott ki.