2013. május 25., szombat

A futurisztikus kertváros (Kuala Lumpur)

Már rutinosan vettük igénybe a tömegközlekedést, taxi-komp-éjszakai busz összetételben, hogy elhagyva Langkawi szigetét, két napot töltsünk egy újabb megapoliszban, Malaysia fővárosában. A maláj tömegköziben most sem csalódtunk, pontos, kényelmes, mondhatni luxus.

Természetesen hajnalban érkezünk a kb. 8 órás buszút után, így félkómában keressük meg a többek által a kínai negyedben (igen, megint csak ez az olcsó) ajánlott hátizsákos szálláshelyet. Minden egyes új szálláskeresésnél van egy titkos remény, frankó és olcsó helyet találunk. A valóság azonban rendre szétfoszlatja ezeket. Így kerültünk egy légkondis, ablaktalan lukba. A hely nevét már elfelejtettük, az ott lakó arcokra azonban jól emlékszünk. Furcsa társaság volt, megfáradt, befordult, unalmas fehérek, akik ezen a lepra helyen töltötték idejük nagy részét, sorozatokat bámulva a kanapén.

fedett vásárló utca a kínai negyedben

kínai teázó

kínai vendégház

Kettős céllal érkeztünk a KL-be, egyrészt visszarepülni Európába, másrészt megnézni azt a híres-nevezetes Petronas-t. Már a hajnali, álmos megérkezésünkkor is feltűnt a rengeteg fa, parkosított területek, melyek barátságossá, élhetővé tették az amúgy high-tech várost.

lakóházak

toronyházak mágnesvasúttal

A Petronas-tornyokhoz "hátulról" közelítettünk, jól körbe van építve. A mai napig építkeznek a központban. Egyébként ebben a városban is találtunk ingyenes busz-körjáratot, kettő is van, ki is használtuk a lehetőséget (keresd a pink buszt).

hátulról csak egynek látszik

előtte a tér

A Petronas tornyok, a nagyon nagy szám

park

egy irtó klassz pár!

szűk a hely

összeköttetés

A híres tornyoktól hosszú sétát tettünk az érdekes épületek között, azonban nem a szabad ég alatt! Valószínű a gyakori esőzés illetve a tűző nap miatt a nevesebb toronyházakat, plázákat fedett, időnként légkondicionált, panorámás sétáló folyosók kötik össze. Eszméletlen volt, időnként több felé ágazott az "út".

az úgynevezett panoráma sétálófolyosó

menő találkahely a plázák között

régi és új KL-ben 1

régi és új KL-ben 2

Utolsó éjszakánkat a hipermodern és csúcsluxus KL-i reptéren töltöttük, ahová kb. 2 órát buszoztunk a belvárosból - éjszaka, forgalom nélkül. Itt a titkos reményünk valóra vált, malajziai szállásaink legjobbikába érkeztünk. Egy kieső, csendes, panorámás részen leterítettük a még Burmában vásárolt matracunkat, és akkorát aludtunk, hogy majdnem lekéstük a másnap délelőtt 10-kor induló gépünket. Még jó, hogy tegnap érkeztünk! :)

vonat és botanikus kert a reptéren

nagy a küzdelem a pihenőhelyekért