2013. március 23., szombat

A tobb, mint 4000 templom varosa (Bagan)

Bagan templomai

Egyszer regen, nagyon regen elt egy burmai kiraly, aki nepet a buddhista tanitasok menten akarta igazgatni. Buzgo Buddha szeretetet templomok epiteseben latta bizonyitani. Ebben meg nehany utodja kovette. Igy allitolag a 11-13. sz. kozott epitettek a lathato 4400 templomot. A kor minden epiteszeti stilusa khmer, indiai stb. megtalalhato.

kivul

belul

masik

sokadik
megtobbedik

Sot, mintha a szentkorona kepeihez hasonlo freskokat is felfedeztunk volna. Probaltuk lefotozni, homalyosra sikerult a teljes sotetsegben, vakuval, tobb probalkozas utan is. Helyette...

elefant

no tulipanokkal

Szent hely ez a javabol. Indiabol a hinduk jonnek, mert hindu templomok is vannak, es helyiek is nagy szamban erkeznek.

egy hindu templom a sok kozul

A terseget archeologiai korzette minositettek es fejenkent 10 usd belepodijat (goverment fee) kell fizetni. Egy hetig ervenyes, ellenorzo pontokon kerhetik es a szallason be kell mutatni, felirjak a sorszamot. Hat nekunk ezt sikerult meguszni! Legalabb akkora orom ez, mint 18 evesen tul lenni az erettsegin. Mindkettonk hatarozottsaga es lelemenyessege kellett hozza, szep csapatmunka volt.

a legnagyobb templom...

... es csodalenyei 1

... es csodalenyei 2

... es csodalenyei 3

s belul Buddha

Bringazva (1500 Ky/bringa/nap a berles, mi a hotelunknel bereltuk, tobbedik napra mar csak 1000 volt a ketto) es tobbnyire negyesben bandazva fedeztuk fel a kornyek csodait.

Herceg a paripan
sokat lepcsoztunk

4 napot toltottunk Baganban (marcius 11 - 14). Felfedeztuk a helyi piacot is, tisztitott ananaszert, avokadoert es csodas foldieperert (pici, apro, edes, semmilyen vegyszert nem latott) jartunk oda. Szerencsenkre kozel volt. Tulelve a hasmeneses gyalogturat, az utcai eves oromeit masra hagytuk, a burmai kaja amugy sem jott be nekunk. Ket percre szallasunktol megtalaltuk a japan Fuji ettermet, ahol mersekelt aron valtozatos eteleket ehettunk. Jol foznek, van tobbfele nyers salata valaszthato ontetekkel, es europai adagot adnak, szodajuk is van!

szemelyes kedvenc

Romantikus napfelkelte a szakralis romok kozott

Valoban kedvesek a burmaiak, de a penzt mindennel jobban szeretik (ok is). Bajos tortenetunk hajnal 5-kor jatszodott le, mikor a napfelkeltet mentunk nezni. Amugy is kibreljuk minden napra a kerekparokat, de nehogy veletlen valaki potyazzon,  a ven bicikli-felelos mar hajnalban ott bukdacsol kozottunk, markat tartva. Fizetes nelkul nem indulhattunk el. A reggeli utan valo fizetes szoba sem johetett.

tornyok

Tekeres kozben ezen rohogtunk, amikor a kivaloan karbantartott bicaj, amiert fizettunk elengedte egyik pedaljat. Bezzeg most nincs itt az oreg, igy Herceg probalja ossze-eszkabalni Gabor bringajat, hogy tovabb tudjunk haladni (vak vezet vilagtalant, amikor a muzsikus probal a kemikus kutaton segiteni).

Herceg szerel!!!

Tok sotetben araszolunk, mert persze a profi, katonai, sokak altal megcsodalt fejlampankat mar a trekking elso napjan `adomanykent` ott felejtettuk szallasadonknal. Mar csak par szaz meterre a templom, amikor a nagy homok szetzilalta sorainkat. Valahogy Viragszal marad leghatra, tolja a bicajt a homokban, ekkor szembe jon egy motoros. Fenyszorojaval elvakitja, azt erzekeli hogy kozelit-kozelit, nem tud felrehuzodni elole. A motoros taperolni kezdi. Viragszal nagyon helyesen, ahogy mar korabban is megbeszeltuk veszely esetere, komoly decibellel, kellemetlen frekvenciakkal kezdett orditani. A meglepodott szatir gyorsan kereket old, igy a nagy rohanasaban papucsabol is kiugrott Herceg nagy sajnalatara mar csak hult helyet talalta. Pedig viszketett a tenyere.

napfelkelte

'lufival' is fel lehet szallni

csupan 300 dollar

Volt romantikus naplemente is, kulonosebb icidens nelkul lement a nap. Nagyobb rajongotabort vonzott ez az eloadas, ertheto...