Helyijaraton
Yangonban
a buszpalyaudvar nemcsak messze van a varoskozponttol, hanem irdatlan nagy is
(150 busztarsasag van - a szam nem eliras!). Ezert sokakhoz hasonloan es
energia-kimeleskent mi is a hatizsakos szallas melletti jegyirodaban veszunk
jegyet (rengeteg ilyen uzemel egyebkent a varosban).
lakas belulrol - s egyben a jegyiroda |
baratkoyas helyiekkel |
Megtudjuk azt is, hogy a
horror-aru taxi helyett helyijaratos busszal is odamehetunk. 43-as jarat, de
termeszetesen csak a myanmariak altal ertheto jelekkel feliratozva. Igy lerajzoltatjuk
a jelet s probaljuk beazonositani a kavargi forgalomban. Ugy tunik jo buszra
szallunk, bologatnak boszen, `bus station, ok`, s igy 10 usd helyett 250 Ky-bol
fejenkent sikerul megoldanunk ezt a mindig kinos varoson beluli utazast.
Eleinte meg kenyelmes volt a 40 fokban gozologni az old-timer, japanbol
kiszuperalt buszon. De aztan egyre nagyobb tomeg lett (itt az azsiai
gondolatmintat kell elkepzelni), a dugo egyre jobban beallt, s mikor vegre
haladhattunk volna, akkor mindig megalltunk ujabb es ujabb felszallokert. A
percek pedig teltek es kezdett izgalmassa valni, idoben kierunk-e. Igy a 9
orasnak igert buszutat megtoldottuk meg egy masfel oras suto-elmennyel, ahol mi
kaptuk a sult csirke szerepet. Szinte rohanva probaltuk megtalalni
busztarsasagunkat, mikor kiderult, hogy Myanmarban fel oraval kevesebb van
Thaifoldhoz kepest, csak eddig nekunk ez nem tunt fel :) Ez most a javunkra
valt, igy mar nyugodt leptekkel lobogtattuk jegyunket az embereknek, akik
kezsegesen segitettek. Kb. 20 perc elteltevel celba is ertunk.
ilyen busszal mentunk mi is |
Helykozin
Erosen
faraszto es egyaltalan nem utazobarat buszozni ebben az orszagban. Ejszakai
jarattal megyunk, ami tulajdonkepen sima pilotauleses busz, hosszu tavra eleg
kenyelmetlen. Erdekesseg Myanmarban, akkor is meg ki kell fizetned a jegyet
teljes utra, ha ut kozben szallsz le. Igy nekunk is meg kell venni az Inle
Lake-ig a jegyet, bar mi csak Kalaw -ig megyunk (10.900 Ky/fo).
yangoni buszpalyaudvar 1 |
yangoni buszpalyaudvar 2 |
A buszra fel
oraval az indulas elott kezdodott meg a felszallas, a TV mar be volt kapcsolva,
egy szerzetes mormolt imakat (tan az utazok vedelmeben), kozben sztupakat
mutogattak, idonkent pedig a szerzetest. Pontosan 17 orakkor indulunk, a
szerzetest pedig helyi pop-sztarokra cserelik le. Ez kevesbe volt elvezheto a
szamunkra, igy probaltuk kirekeszteni es kulonbozo statisztikakat gyartottunk:
16 perc elteltevel meg a palyaudvaron tekeregtunk, majd az autopalyan tunt fel
az orult forgalom, az elso oraban 8 auto es 2 busz jott szembe (hasonlo
lehetett a mi iranyunkban is, nem nagyon kellett elozgeti). Tovabbi szorakoztatasul
megnezhettunk meg egy burmai romantikus, majd egy jacky chan (hoppa!) filmet.
Ez utobbi mar az ejszakaba nyult, a telthazas utazokozonseg probalt volna
aludni, azonban a jol ismert Herceg fele nevetes ebben megakadalyozta oket. :o)
Remekul elszorakozott a filmen. Vegul egy ujabb myanmari erdekesseggel
gazdagodtunk, az igert 4 orasi erkezes helyett mar hajnali 2-kor kiraktak
minket Kalaw-ban. Ez minden ejszakai buszjaraton igy van! Az igert erkezesi
idobol nehany ora minusz a valosag. Probald meg elkepzelni, mennyire finom,
amikor amugy is nyugosen, kialvatlanul, sok oras zotykolodes utan kiraknak
valahol a teljes sotetsegben egy idegen helyen (egyedul sosem vagy, a taxisok
tomegere mindig szamithatsz). Ebbol kovetkezoen a kovetkezo napod is kuka.
Kalawban
olyan zsivanyok voltak a vendeghazban, hogy ezt a fel ejszakat is kifizettettek
velunk - teljes aron. Nincs alku! Magyaran az ejszakai jarattal sem tudsz
sporolni szallast (ami ebben az orszagban a legnagyobb koltseg). Igy a
tovabbiakban inkabb ultunk hajnalban a palyaudvari mocsokban, varva, hogy
megvirradjon. Szandekosan szivatnak vagy csak nem gondolkodnak?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése