Vang
Vieng-i hosszas idozesunk alatt jutottunk arra a gondolatra, a lao fovaros
Viantiane erdektelen a szamunkra. Majd mereszen bevallaltunk egy 16 oras
buszutat kozvetlen BKK-ba (ejszakai jarat, 850 Baht/fo). Olcsobb, mint a vonat
(Viantiane-bol) es sokkal kenyelmetlenebb.
Mivel
a folyo tulpartjan a faluban laktunk, ertunk nem jott el a tuk-tuk, nekunk
kellett atsetalni a centrumban levo turistairodahoz delutan 3 orara. Viszont
atelhettuk azt, amit az utikonyv is emleget, legalabb fel oras varosnezesen
vettunk reszt vendeghaztol vendeghazig, mire minden utast osszeszedtek. Aztan
ki a buszallomasra, ahol az utolso helyeket foglalhattuk el egy atlagos buszon.
Nagy volt az oromunk, pont a kerek
feletti szekek jutottak nekunk. Azt a fajta busz-konstrukciot kell elkepzelni,
amikor a kerekdob beemelkedik az utasterbe, meg kisebbe teve ezaltal a labadnak
a helyet. Herceg imadnivaloan szep szal legeny, el tudjatok kepzelni a
tortenetet. Talan 4 orat utaztunk osszehajtott pozituraban, kozben remenykedve,
ez nem lehet az a nagy busz, amit igertek. Utolag mar nevetsegesnek tunik a
feltetelezes, de annyi `erdekesseget` tapasztaltunk mar Laoszban, hogy igazabol
el tudtuk kepzelni az ellenkezojet is...
A
fovaroson athaladva megnyugodva nezelodtunk kifele a busz ablakabol, ez is csak
egy olyan varos, mint errefele a tobbi, jol dontottunk. Belvaros egy kis
utcajaban buszunk megallt, tuk-tuk-osok hada mar vart minket. Kiabaltak a
varosneveket, szetszortak a busz utasait. Mi felpattantunk a Bangkokot
harsogora, s mar repultunk is a hatarra. Kb. fel oras ut lehetett. Ott vart
minket egy ember, sarga haromszoget ragasztott rank, kipipalta a nevunket a
listajan s mutatta, merre az arra, keljunk at a lao hataron, utana talalkozunk.
Sorbanallas, pecseteles, foto, ujabb sor. Ahonnan visszakuldtek minket. Eloszor
nem ertettuk mirol van szo, majd kiderult elmult du. 4 ora, a hataron dolgozok
hivatali ideje lejart, szegenyek tuloraznak (bar a hatar hivatalosan nyitva
van), ezert nekunk fizetni kell 9000 Kip-et (vagy 40 baht-ot). Egy ujabb
erdekes azsiai szokas...
A
lao es thai hatarvarost a Baratsag hidja koti ossze, igy ismet buszra
szalltunk, s atkeltunk a hidon (kb. 30 perc). Eppen naplemente volt, csuszott
be a Mekongba a nap, a fotogep persze a taska alljan a csomagtartoban
(egyebkent csoda, hogy tudunk fotokat mutatni, a fenykepezot majdnem mindig
elfelejtuk magunkkal vinni).
A
thai oldalon megint papirok toltese a vizumhoz, ha busszal erkezel 15 napos
vizumot kapsz, ha repulovel, akkor 30 napra ervenyeset. Ez is olyan azsiai,
logikat ne keress benne :) De legalabb nem kell erte fizetni!
Kis
varakozas utan megerkezett az ujabb buszunk, egy ketemeletes csoda. Most nagyon
helyezkedtunk, igy sikerult legfelul a
legelso helyeket megszereznunk. S ezzel kezdodott az igazi tortura. Igaz, volt
labtarto, hatra tudtad donteni az ulest, ennek ellenere sem volt alvasra, de
meg csak kenyelmes ulesre sem alkalmatos. Ergonomiai zero. Legkondit szokas
szerint ezerrel nyomattak, hiaba zartal el minden lehetseges nyilast, dolt a
hideg, minden letezo meleg cuccot magunkra huztunk. Szenvedesunket novelve, az
amugy jopofa es kedves ausztral lanyok kitalaltak, nezzunk mar meg egy franko
filmet.
Gagyi amerikatelakarjapusztitaniafoldonkivuligonoszdemegmentiaztegyjokepukatonaegyrokkantnegeresegyszerelmesno kerult musorra. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a csajok mar az elso tiz percnel elaludtak (csodalkoztunk is, nekik ez hogy sikerult), mi pedig probaltuk kiiktatni a szornyu zajt.
Gagyi amerikatelakarjapusztitaniafoldonkivuligonoszdemegmentiaztegyjokepukatonaegyrokkantnegeresegyszerelmesno kerult musorra. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a csajok mar az elso tiz percnel elaludtak (csodalkoztunk is, nekik ez hogy sikerult), mi pedig probaltuk kiiktatni a szornyu zajt.
De a
legjobb a wc volt! A busz tartozeka volt az also szinten, megkonnyebbulve
nyitod az ajtot, akarmilyen allapotban is van, hasznalni fogod. Csak hiszed!
Ugy raktak keresztbe a budit a szuk helyen, hogy azt no semmilyen iranybol
becelozni nem tudta! A keret pereme pedig oly keskeny, az imbolygo buszon
raallni teljesen remenytelen. Azert egy vizeshordot meg sikerult
odapasszirozniuk a budi es az ajto koze, hogy biztosan ne ferj be. Viragszal
kelloen kiakadva megy a soforhoz, ekkor meg udvariasan kerdezve, mikor ohajt
megallni wc ugyeben (persze a thai sofor angolul nem kell hogy beszeljen, igy
inkabb mosolygos nemzetkozi jelzesek, szotoredekek egyveleget adva elo). A
buszon van wc, majd csak hajnal 1-kor fog megallni. Mivel meg csak este 10 fele
jartunk, a szorult helyzet hisztive csapott at. A sofor erosen az utra
koncentralva `jelezte` reszerol ennyi, ezert Hercegre zudult a hiszti arja (jol
turte, nem hiaba volt az a vang vieng-i evezes:) ). Muszaj volt cselekedni, igy
a vizeshordo kikerult (by Herceg) es egy felmeztelenne vetkozott (ertsd alul
semmi) akrobata mutatvany kovetkezett a szaguldo es osszevissza elozgeto
buszon. Mindezek utan inni mar nem mertunk, ettol elojott Viragszal regi paraja, mely szerint
kiszaradasba fog meghalni.
Megoldas
az alvasba menekules volt, egeszen jol sikerult. A sofor kozben annyira
hajtott, hogy a beigert hajnali 5 ora helyett mar 4-kor kiszalltunk a hires
Khaosan Road-nal (az utca a hatizsakosok mekkaja, olcso es hangos
szallasokkal). Februar 18-a volt ekkor.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése