2013. február 4., hétfő

Utunk a hegyek koze vezet (Udomxai - Muang Ngoi)

Uttalan utakon (Udomxai - Nong Khiaw)

Ott vagyunk, ni!

Reggel meg mit sem sejtve setaltunk at a buszpalyaudvarra, nem gondoltuk, hogy a buszjeggyel egy guiness rekord kiserlet is jar. A menetrend szerinti jarat egy kisebb meretu minibusz volt (normal esetben 7 szemelyes) , amibe vegul 17-en zsufolodtunk be, eletreszolo baratsagokat szovogetni. (45.000 kip/fo)

tuk-tuk-kal érkezik a többi utas
sárga

buszpályaudvar büféje

Zacskokiosztas meg viszonylag emelkedett hangulatban tortent, az aszfalt azonban hamar elfogyott. Innentol aztan szo szerint osszerazodtunk az elkepesztoen hegyes es kanyargos,  katyus fold- es koves uton. Rajottunk, a hanyas nem a gyomorforgastol van, hanem a kisebb agyrazkodastol, amit az ilyen utakon lehet kapni. Fel seggel ulve, szomszed felsoteste a gyomrodban, Herceg terde tamasztja az elotte ulot, aki muanyag samlin ul, volt aki ennel is rosszabbul jart, neki csak a kerekdob jutott. Mit tesz kinjaban az ember, szarra rohogi magat es kulonbozo erdekes hangokat ad ki, amin a helyiek oriasi nagyot szorakonak. Korulmenyek ellenere vidam ut volt.

Kulonosen kedves volt a Herceg oldalaban megbujo fiatal legeny. Az ut elso reszeben fuzetet szorongatva mosolygott rank felenket. Batorsagot veve kesobb tobbszor kinyitotta, majd rank nezett, aztan vissza a fuzetebe. Egyszer csak varatlanul felolvasta: How are you? Lattatok volna a boldogsagat, amikor valaszoltunk! Felbatorodott, es sejtesunk szerint a masodik lecke kozepeig atvehettuk az anyagok. Elkepesztoen boldog volt.

Sokat emlegetjuk meg, a taj leirhatatlanul szep. Voltak necces szakaszok, tobb szaz meter mely szakadek egyik oldalt, masik oldalt meredek sziklafal. Az uton es kornyeken piros por, esoerdok talaja, sokszinu zold hegyek minden fele. A levego is lehult, terkepen nezve kesobb kb. 1800 m-en mehettunk. Erdekes volt, hogy a kopar gerincen es a leszakadt hegyoldalak menten is vannak kis telepulesek, porba sarba, elso benyomasra merhetetlen nyomorban.

4 oras ut utan erkeztunk meg a festoi volgyben fekvo Nong Khiaw faluba.

Nong Khiaw főutcája

A Nam Ou folyo volgyeben vagyunk, hatalmas meszko hegyek minden fele, tobbnyire azsiara jellemzoen cukrosuveg (avagy suveg) alaku. De ez meg nem utunk vegcelja, azonnal megyunk is tovabb. Kihagyva a tuk-tuk-osok tamogatasat, kenyelmesen atsetalunk a hajoallomasra.

kilátás a hajóállomásról

Ismet hajozunk (Nong Khiaw - Muang Ngoi Neua)

Ez egy olyan szep es izgalmas hajout, hogy 10x ennyi nehezseget is barmikor felvallalnak erte.  Remeljuk, hogy mihamarabb feltolthetunk nehany kepet. Felfele haladunk a folyon, kb. masfel orat (25.000 Kip/fo). Minden utikonyvnek, beszamolonak igazat kell adjunk, valoban a vilag egyik legcsodalatosabb helye. Kiallja a probat az eszak-amerikai nemzeti parkokban, del-amerikai esoerdokben, csendes oceaniai szigetvilagban tapasztalt termeszeti szepsegekkel.

hajóút - Nam Ou folyó völgye 1

hajóút - Nam Ou folyó völgye2

hajóút - Nam Ou folyó völgye3

már látszódik a falu a nagy hegy aljában

Ugy tunhet, a vilag vegen vagyunk, de innen sem hianyoznak a turista jaratok. Muang Ngoi lakossaga 800 fo az utikonyv szerint, plusz 100-200 turista - ez mar a mi becslesunk.

1. Itt vagyunk a tanyán Attilánál a Samsara legmagasabb istenvilágaiban. A ti tévelygéseitek a bomló keleten a léha élet látszatvalóságának pokolvilága. Attila retorikája, de egy magadba nézéssel lehet hogy valóság szilánkokat találsz benne...:)

Micu

1. Egy kitekintéssel találhatók valóságszilánkok, melyek a távol keletről nezve kristállyá álnak össze.
      Üdv a többmércés, következetlen buddhisták világából.
      ZesGy

2. Íme a bizonyosság,hogy miként zavarodik össze a tévelygő,felkészületlen elme a szellemi materializmus bugyraiban. :)