2013. január 5., szombat

Elmélkedések Tájföldön nemcsak Tájföldről #1

Folytatólagos elmélkedéseink első szösszenete

A friss élmény okán a koh csangi motoregér cikk kiigazítása

Belevágok a közepébe. A szállásadónk 33 éves fia is látogatását tette a rezidencián, könnyű volt vele összebarátkozni. Pár napot a barátnője is itt volt, mint később kiderült minden nap kirándulgattak valahova autóval. :-) Ez nem azért fájó, hogy ők megtehették, hanem azért, mert mint kiderült megtiszteltetésnek vették volna, ha velük tartunk. Ugye Gyöngyvér nem mer motorozni, ami az irreális taxi árak mellett az egyetlen hosszú távra alkalmas közlekedési eszköz volna. Végül mikor visszamentek Bangkokba "hagytuk" magunkat elvinni a fehér homok partra, ami a sziget "legmenőbb" helye. Majd máshol erről is szó lesz. 

dolgozósarok


A komp felé útba esett a mi kis balesetünk helyszíne is. Mint aki túl van már lelkileg a dolgon, mosolyogva mesélem, hogy figyusztok itt mentünk neki egy autónak, de nem lett ám különösebb bajunk. Hurrá! Érdekes monda a srác mert itt a szembe jövőnek hatalmas stop táblája van többnyelvű felirattal. Másképp itt nem is lehet felfelé fordulni, csak, ha a szembe haladó a táblánál megáll!!! Értve vagyunk ugye? Az, hogy nem én hibáztam, az járulékos nyereség, az egóm simábban kibírta volna mint ami a valóságban következett. Mentségemre, ahol a baleset történt onnan már nem nagyon látni a táblát, meg nem hagyományos stop tábla alakja volt, meg az írás is fekete fehér rajta, ahogy emlékszem. Balesetkor az autóból kiszállva rögtön azt mondák, hogy én mentem át a másik oldalra, tehát én vagyok a hibás. Persze feltünt, hogy a másik oldalon nemigen lehet semmilyen járművel bevenni a hajtűkanyart, de a tájföldi furcsaságok mappába, amit a tudatom kreált némi előítéletekkel fűszerezve, már belefért, hogy itt ezek így csinálják. Amúgy is itt a legtöbb motorosbaleset, biztosan az ilyen megoldások is közrejátszanak. Neeeemmm!!!! Bocsánat ennyire még itt sem hülyék!!! 
Az előítéleteim és előfeltételezéseim csapdájában, a nem kis ijedséggel vegyítve képtelen voltam a helyzet józan felmérésére és megítélésére. Feltűnhetett volna, hogy többször a számba rágták, hogy én vagyok az ő oldalukon, én vagyok a hibás. Az is , hogy valamiért mintha nem akarták volna, hogy följebb menjek az úton a helyzetet áttekinteni, sőt lejjebb mentünk a javaslatukra és ott tárgyaltunk tovább. Feltűnhetett volna a viszonylagos jó fej együttműködésük, a svéd létükre sötét árnyalatuk, meg még sok minden, de a kellemetlen helyzetből való kikeveredés, a kényelmi zónába való visszatérés vágya tunyává és megvezethetővé tett. Sajnálom a pénzt is, mert az utóbbi időben ez a legkevesebb, meg annyi minden fölösleges büntetésre és egyéb haszontalan dolgokra ment el egy csomó pénz Magyarországon, azt hittem ha eljövünk ezek megszűnnek. Ez is csak egy hit maradt:-) Még egy döfés az egóm által felépített hitrendszereknek, hogy azt gondolván magamról, hogy rutinos utazó majd ötven országgal és megszámlálhatatlan utazással a hátam mögött, nem leszek amatőr. :-) Ez nem ettől függ. A fazonok aljassága annyiban billentett ki később az egyensúlyomból, (kb. egy órán át átkoztam őket) hogy mi van, ha történik velünk valami olyan sérülés, amiért még nem hívunk rendőrt? (akik a vétlenségünket megállapíthatták volna) Akkor mi fizetjük az autójuk mellett a tönkrement motor javítását is a kórházi számlánk mellett.? Az sem utolsó, hogy magam ostoroztam amiatt is, hogy felelőtlenül Gyöngyvért ilyen helyzetbe hoztam. Nyilván nem mer motorra ülni, ami itt tényleg az egyetlen reális utazó, kiránduló eszköz. Gyakorlatilag így a sziget látnivalóit valami más fortéllyal fogjuk bevenni. Készülnek a tervek:-)

Tanulságok: Mindenki találhat még néhányat és kiegészítheti, csak nyerünk vele, még ha falvédő igazságok, akkor is fontosak lehetnek.
Lélekjelenlét! Túllibbenve az ezerszer hangoztatott hazafias maszturbáláson, hogy mennyire bölcs az anyanyelvünk, tényleg az! Számomra ez a szó ami hiányzott belőlem a tudatosságot, az életre valóságot, a jelenben levést, a  kritikus helyzetekben időnként magától előjövő benső békében megtapasztalható pengeéles valóságot  és az ahhoz való gyors alkalmazkodást jelentené. Ebben az esetben nem (meg)vezethető, a helyzetet nem szétszórtan értékelő, és ennek megfelelően cselekvő az eltunyult agyú utazó:-) Azt hittem, hogy minden esetben van lélekjelenlétem. Szar ügy, tévedtem. Lélekjelenlétet mindenkinek az új évben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése